W sobotę, 18 października 2025r., miał miejsce finał konkursu Aktywna Parafia. Zostaliśmy zakwalifikowani na podstawie formularza, który zawierał opis naszej działalności w obszarach: charytatywnym, wspólnotowym, ewangelizacyjnym, liturgicznym, sportowym i promującym zdrowy styl życia, wyjazdowym oraz zaangażowaniem na rzecz środowiska. Za każdy z nich otrzymywaliśmy punkty (mogliśmy dostać od 0 do 10). Projekt opracowała Anna Bielińska przy pomocy innych członków Zespołu Duszpasterskiego. Po zakwalifikowaniu  zaczęły się przygotowania.  Kilkukrotnie spotykał się Zespół Duszpasterski oraz Schola dla Dorosłych. Ustaliliśmy co przygotujemy, kto pojedzie, kto będzie nas przedstawiał oraz jakie rzeczy ze sobą zabierzemy. Wymagało to wielu przygotowań, ale, jak widać, opłaciło się. W tym miejscu jeszcze raz dziękujemy  za pomoc panu Burmistrzowi i Gminie Mońki, Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej, Rzeźni Braci Szypcio, piekarni Sobieski, Gościńcowi Dworak, Kołu Gospodyń Wiejskich z miejscowości Sobieski, Mediatece, Darkowi Gwiazda za wypożyczenie stroju św. Kazimierza, Basi Zabielskiej za uszycie kaftana dla św. Kazimierza w ekspresowym tempie. Wsparcie okazywali też inni, choćby przez dostarczenie opisu działalności charytatywnej i częściowo wyjazdowej przez p. Łucję Supińską, zorganizowanie dojazdu, poszukaniu sponsorów… Pracowali także ci, którzy z różnych względów nie mogli pojechać. Szczególne podziękowania należą się prowadzącym: s. Laurze Michalak, Beacie Grygo i ks. Mateuszowi Anikiejowi. Koszulki zawdzięczamy ks. Marcinowi Łukaszewiczowi,  a udział w ich projektowaniu miał Krzysztof Czerech. Wspaniale wypadła nasza drużyna sportowa, zwłaszcza rewelacyjni byli: Kasia Zalewska i Hubert Czerech. Kapitanem drużyny był Mariusz Daniłowski. Schola  Dorosłych zaśpiewała specjalnie na tę okazję napisaną piosenkę, a i później, gdy czekaliśmy na zawody sportowe, dała mini koncert. Nad wszystkim czuwał ks. Proboszcz Wojciech Wojtach, który kierował spotkaniami i na koniec pięknie podziękował nie tylko naszej drużynie, ale i wszystkim uczestnikom.